Nejčastější otázky týkající se hybridů
Fakta a mýty o hybridech

Plně hybridní samonabíjecí pohon od Toyoty již dlouhá léta představuje ideální kompromis mezi ekologií, ekonomickou spotřebou a dynamikou jízdy. Více než 27 letům zkušeností, zdokonalování, patentovaných konstrukčních řešení je tato technologie v současné době jediným tak rozšířeným a ověřeným spojením konvenčního motoru a bezemisních pohonů budoucnosti. Podívejte se, na co se nejčastěji ptají ti, kdo uvažují o nákupu hybridu od Toyoty.

Samonabíjecí hybridní pohon od Toyoty garantuje mnohem delší dojezd na jedno natankování než konvenční nebo elektrický pohon, protože až 77 % doby jízdy lze používat elektrický režim. Při jízdě nižší rychlostí, např. po sídlišti nebo v zácpě, lze několik kilometrů ujet výhradně v bezemisním elektrickém režimu, zcela bez spotřeby pohonných hmot. Při dynamičtější jízdě fungují oba motory, jak elektrický, tak spalovací, takže lze urazit delší úsek s nižší spotřebou benzínu.

Právě naopak, návštěvy na čerpacích stanicích jsou méně časté a náklady za pohonné hmoty mnohem nižší.

 

Samozřejmě, že ne. Jízda full-hybridem od Toyoty po městě umožňuje pohybovat se výhradně na elektromotor, což ale neznamená, že se na dálnici hybridní technologie nevyužijí. Dokonce i při velmi dynamické jízdě a za vysokých rychlostí pracují oba motory, jak spalovací, tak elektrický. Automaticky volí vhodné proporce dodávek potřebné energie při zrychlování nebo předjíždění.

5. generace plně hybridního pohonu od Toyoty umožňuje dynamickou jízdu a maximální výkon na požádání, bez jakéhokoli zpoždění a tzv. turboefektu. Zde jsou příčiny takových výsledků:

  • nová kompaktní planetová převodovka,
  • mnohem lehčí hybridní soustava,
  • větší výkon, jak spalovacího, tak elektrického motoru,
  • možnost náhonu na všechna čtyři kola.

Navíc Toyota neustále čerpá zkušenosti v této otázce z automobilového sportu a využívá řešení, která se tam používají, v sériově vyráběných vozech. Např. účast modelu Toyota 050 Hybrid v jednom z náročných celodenních závodů 24h Le Mans s sebou nese testování co nejdelšího dojezdu a efektivity při současném zachování typicky sportovní dynamiky.

 

Zjistěte více

Ful-hybridy od Toyoty již více než 27 let úspěšně brázdí silnice po celém světě a zaujímají čelní pozice v žebříčcích spokojenosti zákazníků a bezporuchovosti automobilů, které pořizují nezávislé výzkumné ústavy. Důležité je, že nemají mnoho částí, které jsou v konvenčních motorech vystaveny intenzivnímu opotřebení, jako jsou např. alternátor, klínové řemeny, starter, spojka nebo setrvačník. Jejich brzdová soustava má třikrát větší životnost díky mnohem nižšímu opotřebení brzdových destiček a kotoučů.

 

Nejlepším důkazem bezporuchovosti full-hybridů Toyoty je každoroční zařazení mezi nejspolehlivější značky podle žebříčků Consumer Reports, největší spotřebitelské organizace ve Spojených státech.

Full-hybridy od Toyoty se velice snadno ovládají. Důležité je, že není nutné je vůbec nabíjet z externích zdrojů energie a baterie se nikdy sama nevybije. Čerpací stanici stačí navštěvovat mnohem méně často než v případě konvenčních motorů. Navíc díky automatické převodovce s plynulým řazením nepotřebuje full-hybrid spojku a sám si vybírá zdroj pohonu vhodný pro dané jízdní podmínky. Stačí stisknout tlačítko START, sešlápnout rychlostní pedál a jet.

Full-hybridy jsou vzorem bezpečnosti. Zcela bezobslužný, velkokapacitní hybridní akumulátor se skrývá zadními sedadly a není potřeba ho vyměňovat. Navíc během fungování se nepřehřívá.

 

Velmi zásadní prvek představuje rovněž standardní vybavení každého hybridního modelu souborem revolučních systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, které omezují riziko kolize a pomáhají řidiči při rozhodování během jízdy.

 

Zjistěte více

Vzhledem k velmi jednoduché konstrukci hybridní technologie, eliminaci řady prvků, které jsou nejvíce vystaveny opotřebení (např. spojky nebo rychlostní skříně), především však díky ideální vyváženosti fungování spalovacího a elektrického motoru vyžaduje provoz full-hybridů od Toyoty nižší finanční náklady, než je tomu např. v případě vozidel s konvenčním pohonem, ba dokonce mild-hybridů. 

Multimedia